28/09/2014 |  19:38 | Аутор: Агенције

Чудесни лијек против рака стиже за 10 година

Чудесан лијек који би могао да се бори против рака, Алцхајмера и дијабетеса могао би да буде развијен у наредних 10 година захваљујући новом научном открићу, пише "Telegraph".

Краљевски колеџ је открио како да искључи ензим који се налази иза многих неизљечивих болести. НМТ ензим прави промјене на протеинима који спречавају смрт оштећених ћелија. Они потом убрзавају њихово множење, изазивајући рак.

Овај ензим такође може бити одоговоран за рак отпоран на хемотерапију, а познато је и да је повезан са Алцхајмеровом болешћу, иако научници још нису сигурни у начин на који то функционише. Међутим, истраживањем је идентификовано више од 100 протеина са којима ензим врши интеракцију, али и молекул који функционише као дугме за гашење.

Ово откриће могло би да доведе до стварања нове генерације лијекова који ће моћи да буду коришћени за велики број различитих болести.

“Ово отвара потпуно нову авенију за третман ових болести, и све функционише потпуно другачије од других лијекова који се тренутно развијају. Надамо се да ће у питању једноставно бити пилула коју можете да узмете. Мислим да ће нам требати 10 година да се она нађе на тржишту усљед свих процедура и препрека које нас очекују“, изјавио је вођа истраживања, професор Ед Тејт са катедре за хемију Краљевског колеџа у Лондону.