latinica  ћирилица
02/08/2015 |  08:39 | Аутор: РТРС

Архитектонско чудо на највишем врху Европе - Мон Блану

Новo архитектонско чудо посјетиоцима нуди прекрасан поглед на највиши врх Европе - Мон Блан. Ријеч је о најмодернијој гондоли названој "Skyway",која за само 15 минута путнике подиже на 3.500 метара.


Врх Мон Блана није више резервисан само за најхрабрије и најспремније алпинисте. Од сада, сви љубитељи природе могу да уживају у највишем врху Европе, и то у комфору који је обезбиједила модерна технлогија.

- Ваздушна линија је пројекат рођен с идејом да људима пружи ново искуство, попут искуства освајања планине. Састоји се од кабине која је најсличнија жичари, и доста је удобна, а служи за превоз свих.. од дјеце до старијих особа и то до 3.500 метара, рекао је Карло Килара Роси, архитекта.

За 45 евра посјетиоци могу да уживају у бајковитом погледу који им се пружа током успињања на Мон Блан. Иза њих, тачније испод њих остају прекрасни сњежни предјели италијанско – француске границе.

Захваљујући тзв „ваздушној линији“ чак 800 људи сваких сат времена може да ужива у највишем врху.

- На врху, можете уживати у изванредном погледу, јединственом у свијету, кроз фантастичну архитектуру. На најсликовитијем врху сигурно доживите јаке емоције, ствара се нека посебна веза која остаје. Чак и када се вратите кући, истакао је Роси.

Станица је изграђена на највишој тачки Хелбронера и изгледом подсјећа на кристале и минерале по којима је овај дио познат. Ту се налази и музеј кристала и бројних геолошких чуда.

Хелбронер станица је углављена 300 метара дубоко у стијену. Од 2011. године, тим од пет стотина радника радио је дан и ноћ, понекад и на -25 степени Целзијуса да би „Ваздушна линија“ била завршена за ЕКСПО у Милану.

- Ова структура је у потпуности изграђена од челика и стакла на темељима од армираног бетона. Ово стакло може да преживи ударе веома јаких вјетрова који су типични за ову област, чак и тераса, на којој стојимо је дизајнирана тако да издржи вјетрове јачине 200 километара на сат, нагласио је Марко Петрела, инжењер.

Превоз великог броја људи који се не баве алпинизмом на 3,500 метара висине, захтијева екстремне мјере безбједности. Панорамска тераса је пројектован да издржи изузетне јаке вјетрове. Шест мотора вуче 45 километара конопца, и сваки мотор има бекап у случају несреће.

- Све је опремљено најмодернијим системима за спасавање, који посједују посебне бекапе и омогућавају да се возило спусти у случају опасности, додао је Петрела.

Овај пројекат је коштао 105 милиона евра. Након станице, ускоро се отварају ресторани и бисокоп, да туристи могу да предахну и направе паузу. Након ове технолоошке новотарије, заиста можемо рећи да не постоји неосвојив врх.